Kyra Fit and Dance

Ledniczky Krisztina Kyra személyi edző oldala

Facebook

Megosztás

Kapcsolat

Üzemeltető:
Christina Tara Kft.
Székhely:
 
1119 Budapest, Andor u. 21/c

Fitnesz terem - Személyi edzés:
FLEX GYM - 100 % BODYBUILDING

1012 Budapest, Márvány utca 17.

Csoportos órák - CHAIR DANCE workshop:

ROXY Stúdió - 1136 Budapest, Tátra utca 4.

Gerinctorna és kinezio TAPE ragasztás:

***

Adószám: 
12448339-1-43

Telefon:
+36-20-382-3406

Facebook: Kyra Fitness & Dance

E-mail: info@kyrafitness.hu

Személyi edzések: Hétfő-Péntek-ig: 16.00 - 20.00 óra között

Hétvégenként: előzetes egyeztetés alapján

Táncórák: keresd az aktuális időpontokat a megfelelő óratípusoknál.

Virágpor tippek felnőtteknek és gyerekeknek

2018.01.29.

Virágpor tippek felnőtteknek és gyerekeknek

Virágpor tippek felnőtteknek és gyerekeknek. A virágok porzója termeli a méhek által a nektár mellett szintén gyűjtött virágport.

Amikor a dolgozó méh rászáll a virágra, virágpor szemcséi „megtapadnak” lábacskáin. A méhészek ezeket a csomós formájú szemcséket gyűjtik le.

A virágpor nem gyógyszer, egy természetes és koncentrált táplálékforrás, mely támogatja az egészség általános megőrzését!

A nyers virágport semmilyen eljárás és kezelés alá nem vetik!

Színe annak függvényében változhat (aranysárgától a sötétbarnáig) hogy melyik növényről származik. Jellegzetes illatú, édesebb ízű. A virágpor természetes és aktív hatóanyagait az emberi szervezet közvetlenül hasznosítja.

Általánosan ajánlott:

  • immunerősítésre,
  • gyengeség és alultápláltság ellen,
  • lehangoltság és depresszió ellen - idegnyugtatóként,
  • gyomor és emésztési zavarok ellen,
  • keringés javítására,
  • méregtelenítő hatású, serkenti a máj és az epe működését,
  • nemi vágy fokozására.

Guemes Diaz F. már az Apiacta c. lap 1975. évi 1. számában ajánlotta prosztatapanaszokban szenvedőknek is a virágport!

A jobb fizikai és szellemi erőnlét fenntartása végett sportolóknak is javasolt fogyasztaniuk. Állítólag a legendás bokszbajnok, Muhammad Ali is kimondottan kedvelte aktív sportoló karrierje során.

Továbbá, a virágpor fogyasztása csökkenti az éhségérzetet, és mivel magas a tápanyag-koncentrációja, mindezt úgy, hogy kielégíti a szervezet tápanyagigényeit, melynek következtében nem érezzük majd magunkon az legyengülést.

Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a virágpor rendszeres fogyasztása segíthet kiegyensúlyozni az anyagcserét, mely megléte az eredményes testsúlycsökkentő program egyik alapfeltétele!

Évente 2-3 virágpor-kúra segíthet a jobb általános egészség megőrzésében!

Gyermekeknek mint teljes értékű tápanyagforrást javasolnak, mely a fejlődő szervezet és immunrendszer számára tartalmazza a szükséges vitaminokat, fehérjéket, aminosavakat, vagy ásványi anyagokat.

Rendszeres fogyasztásával támogathatjuk a fejlődésben lévő szervezet jobb egészségét. Természetes „energiabombaként” mind testileg, mind szellemileg aktivizáló hatású.

A petéből kikelő méhálcák tápláléka: 6 nap alatt a virágport fogyasztó álcák súlya nagyjából 1500-szorosára növekszik... Kutatók szerint ez a tény is bizonyíték arra, hogy a virágporban a fejlődéshez és az egészséghez szükséges tápanyagoktalálhatóak.

Ismert mondás szerint a virágpor mindazt tartalmazza, amire az emberi szervezetnek szüksége lehet!

Becslések szerint 20g virágport tápanyagtartalma nagyjából 900g zöldségével egyezik meg! Aktív tápanyagait az emberi szervezet könnyedén, és közel maximálisan képes hasznosítani!

A virágpor szinte tökéletes fehérjeforrás, ráadásul a szervezet számára szükséges tiszta növényi fehérjékkel együtt esszenciális aminosavakat is tartalmaz. Számítások szerint nagyjából 30g virágporral fedezhető lenne egy felnőtt szervezet aminosav-szükséglete!

Fehérjéi teljes értékűek, ezért, mint alternatív fehérjeforrás, tökéletesen beilleszthető az állati fehérjét nélkülöző vegetáriánus táplálkozásba is.

A virágpor mint B-vitamin komplex, tartalmazza a B-vitamin csoporthoz tartozó összes jelentős vitaminfaját. Továbbá C- és P-vitamint, valamint jelentős mennyiségű béta-karotint, mely az A-vitamin provitaminja.

Közel 100 enzim (amiláz, foszfatáz stb. ) és olyan egyéb alapvető ásványi anyagok és nyomelemek forrása, mint a vas, réz, nátrium, kálium, kalcium, cink vagy a magnézium.

Tartalmaz még lipidikus anyagokat és zsírsavakat is: Megközelítőleg 2,71-14,44% zsírt tartalmaz, ennek 1/5 része telítetlen zsírsav. A telítetlen zsírsavak, vitaminokkal keveredve jót tesznek a vérereknek.

Antioxidánsai a flavonoidok közé sorolható vegyületek, szénhidrátjai pedig túlnyomó részt monoszacharidok, mint pl. gyümölcs- és szőlőcukor.

Tápanyagtartalmát maximálisan fagyasztva őrzi meg! Fagyasztás nélkül egy év alatt értékes összetevőinek közel 3/4 részét elveszíthet!

Fogyasztási javaslata:

Tápanyagtartalmát maximálisan fagyasztva őrzi meg! Fagyasztás nélkül egy év alatt értékes összetevőinek közel 3/4 részét elveszíthet!

Az édes ízű virágpor felhasználása igazán változatos, például:

  • Keverhetjük gyümölcslevekbe és/vagy joghurtba
  • fogyaszthatjuk müzlihez/zabpehelyhez,
  • rágcsálhatjuk gyümölcsök mellé,
  • rászórhatjuk süteményekre, fagylaltra
  • elkeverhető vízben, tejben (Utóbbi gyermekek számára könnyebben adható finom íze és omlós állaga miatt).

Mézzel keverve 1:1 arányban könnyebben fogyasztható. Azok számár, akik túlságosan is furcsállják a virágpor ízét, javasolható még, hogy nem forró teába, kis adagokba keverjék bele.

Általánosan ajánlott 10-20g/naponta, 2-3 alkalommal, 1-1 kiskanállal étkezés előtt. Kevés vízzel, alaposan megrágva. Gyermekeknek 5-14 éves kor között a felnőtt adag fele javasolt. Az elején mindenképpen érdemesebb fél adagokbanfogyasztani, míg a szervezet úgymond rááll a virágpor napi bevitelére.

méhészeti termékekre allergiások fokozott óvatossággal járjanak el!

Célszerű lehet a különböző virágpor fajták fogyasztása, melyek legmarkánsabb tulajdonságaik azért eltérőek lehetnek. Az akác például különösen jó nyugtató, a hárs pedig betegségmegelőző hatásáról nevezetes.

vegyes virágporok fogyasztása eredményezheti a legsokoldalúbb jótékony hatásokat!

vissza