Kyra Fit and Dance

Ledniczky Krisztina Kyra személyi edző oldala

Facebook

Megosztás

Kapcsolat

Üzemeltető:
Christina Tara Kft.
Székhely:
 
1119 Budapest, Andor u. 21/c

Fitnesz terem - Személyi edzés:
FLEX GYM - 100 % BODYBUILDING

1012 Budapest, Márvány utca 17.

Csoportos órák - CHAIR DANCE workshop:

ROXY Stúdió - 1136 Budapest, Tátra utca 4.

Gerinctorna és kinezio TAPE ragasztás:

***

Adószám: 
12448339-1-43

Telefon:
+36-20-382-3406

Facebook: Kyra Fitness & Dance

E-mail: info@kyrafitness.hu

Személyi edzések: Hétfő-Péntek-ig: 16.00 - 20.00 óra között

Hétvégenként: előzetes egyeztetés alapján

Táncórák: keresd az aktuális időpontokat a megfelelő óratípusoknál.

A magas vérnyomás eredete - Népbetegségeink nyomában 2. rész

2018.08.07.

A magas vérnyomás eredete - Népbetegségeink nyomában 2. rész

Személyi edzőként rendkívül fontosnak tartom, hogy vendégeim a tőlem elvárható legmagasabb szintű szakszerű segítséget kapják. Hiszen miért is választ egy vendég edzőt magának? Mert az életmódváltásához egy szakembert szeretne.
Ezért ez a bizalmon felül óriási felelősség.

Általában az emberek eltitkolják - részben szándékosan - betegségeiket, vagy azokra utaló tüneteiket igyekeznek leplezni. Így a tényfeltárás részben az én felelősségem is.

Nézzük a magas vérnyomást, mert itt el kell különíteni két típusát, mely a primer és szekunder megnevezéssel bír. A másodlagos hypertónia esetén a vérnyomás emelkedését más szervrendszerek eltérései okozzák, elsősorban ezek kezelésére kell törekedni. Az elsődleges esetében nincs más szervi rendellenesség, éppen emiatt nagyon nehezen orvosolható és számos tünetegyüttese és szövődménye lehet.

Íme egy jó kis ábra, milyen tünetek jelentkezhetnek, amelyből következtethetünk, hogy biztosan magas vérnyomásos betegséggel állunk szemben.

Jön a kérdés, hogyan kezelhető? Mit egyek? Hogyan éljek ezek után? Nos edzőként azt tudom mondani, hogy a rendszeresen végzett, szakszerű edzővel, pulzus kontrollált edzéssel javítható az állapot. 


Milyen eltérés okozhat vérnyomás-emelkedést? Magasvérnyomás-betegség kialakulásában jelentős szerepet játszik a vese működése, leggyakrabban ennek eltérése okoz másodlagos hipertóniát. Csökkent vesefunkciót okozhatnak gyulladások, cukorbetegség, fájdalomcsillapítók túlzott használata, autoimmun betegségek, esetleg vesekövesség, ciszták is. A vérellátási zavarért, idősebb korban a vesét tápláló artéria meszes szűkülete, fiatalabb korban az ér bizonyos rétegeinek örökletes megvastagodása miatti szűkület lehet felelős.Férfiaknál előfordulhat horkolás. Előfordulhat pajzsmirigy-túlműködéshez társuló hipertónia, ilyenkor a betegek ritmuszavarok előfordulásáról, szapora szívdobogásról, izzadékonyságról is panaszkodhatnak.

Vérnoymásértékek

Bizonyos gyógyszerek, főleg a szteroidtartalmú készítmények, de fogamzásgátlók, gyulladáscsökkentők, az immunrendszer gyengítését célzó szerek is emelhetik a vérnyomást. Kábítószerek, és az alkohol nagyobb mennyiségű fogyasztása is magas vérnyomáshoz vezethet.

MIT EGYEK? Ezt akönyvet ajánlom nektek, amelyet most én is beszerzek és hamarosan meg tudok veletek osztani recepteket, mintaétrendeket.

Azonban addig is:

  • A zöldségekben, gyümölcsökben, alacsony zsírtartalmú tejtermékekben, tengeri halban bővelkedő étrend javasolt a vérnyomás csökkentése érdekében. 
  • A magnézium, a kálium és a kalcium fogyasztása is segít a vérnyomás csökkentésében. 
  • Túlsúlyosak (az ideális testsúlynál legalább 10 százalékkal magasabb testtömegűek) esetében a testsúly csökkentése szintén hasznos. 
  • Minden 10 kg mínusz, 5-20 Hgmm-rel csökkenti a vérnyomást. 
  • A mérsékelt alkoholfogyasztás is jó hatással van a magas vérnyomásra, azonban tanácsos óvatosnak lenni, napi 3 alkoholos ital, már emeli a vérnyomást! 
  • Ne fogyasszunk sok sót, egyszerű szénhidrátot, zsíros ételeket, koffeint, készételeket, olajban sült ételeket.

Vérnyomás csökkentő ételek:

  • C-vitamin  - A C-vitaminnak a vérnyomás csökkentésében, és a magas vérnyomás kialakulásának megelőzésében is bizonyított a hatása. Csökkenti az oxidatív stresszt, legjobban természetes formában fogyasztva fejti ki hatását. 

  • Coenzim Q10 - Nemcsak a magas vérnyomás kezelése területén alkalmazzák, de például a migrén megelőzésében, a daganatprevencióban, az asztmában és számos egyéb betegségben betöltött szerepéről jelenleg is folynak tanulmányok. 

  • Lenmag, lenmagolaj - A lenmag és a lenmagolaj jó hatású a székrekedés kezelésére is, csökkenti a koleszterin-szintet, az érelmeszesedés, a magas vérnyomás kockázatát. Csökkenti az izomfájdalmat és mérsékli az ízületi gyulladást.

  • Fokhagyma - A vérnyomás csökkentésén kívül segít az érelmeszesedés megelőzésében is, értágító hatása is ismert. A véralvadásban is szerepet játszik, a vérlemezkék összecsapódását gátolja. 

  • Fekete ribizli - Gyulladáscsökkentő hatása is ismert, vérnyomáscsökkentő hatása mellett, a húgyúti infekciók kezelésében és megelőzésében játszott szerepe a legismertebb. 

  • Fagyöngy - Vérnyomáscsökkentő-, illetve szabályozó gyógynövény. Javítja a vérkeringést, gátolja az érelmeszesedést. 

  • Galagonya - Vérnyomást csökkent, szívritmust szabályoz, érelmeszesedés - különösen koszorúér-elmeszesedés - ellen jó hatású.

MIT ÉS HOGYAN SPORTOLJAK?

A mozgás panaszokat csökkenthet, a betegség lefolyását enyhítheti és sokszor a szükséges gyógyszermennyiséget redukálhatja. A csökkentett kalóriatartalmú étrend mellett segít a fogyásban a rendszeres mozgás. Izomtömeg épül fel, zsírtömeg bomlik le. Hosszú távon megnövekszik az alapanyagcsere és csökken a jojóeffektus. Hosszú távon csökken a többletsúly általi erős megterhelése a csontoknak és ízületeknek.

Ajánlott sportok:

  • úszás, vízisportok,

  • kerékpározás,

  • sétálás, túrázás,

  • mérsékelt erősítő edzés gépeken, talajon,

  • pulzuskontrollált kardio edzések,

  • táncolás,

  • könnyed fitnesztorna,

  • erősítő edzés képzett edző segítségével.

Javasolt időtartam:

  • kezdetben heti 3 x 30-40 perc,

  • Fokozatosan emelni kell lehetőleg napi 60-90 perc sportmozgásra,

  • Ezen kívül olyan sok aktivitást kell belevinni a hétköznapokba, amennyit csak lehet, legjobb lenne még 30 percet beiktatni naponta az alábbiak közül: lépcsőzés lifthasználat helyett, kerti munka, gyaloglás vagy biciklizés autóvezetés helyett.

Kerüld el edzések közben:

  • ízületek erős rázkódását. 
  • ugrást, szökdelést vagy gyors, hirtelen mozdulatokat,
  • kocogást kemény aljzaton, 
  • gyors labdasportokat, 
  • alpesi sízést,
  • gyors aerobikot.

Túlsúly esetén egy előzetes sportorvosi vizsgálat igen lényeges. Lehetséges kísérő jelenségeket, mint a megemelkedett vérnyomás-, vércukor- vagy koleszterinértékeket tisztázni és beállítani szükséges. Az edzési intenzitást is lehetőleg jól be kell állítani az egyéni fittségi szintnek megfelelően, nem kellene sem túlterhelni, sem pedig alulterhelni magunkat. Ebben segít a rendszeres pulzusellenőrzés. Általános szabálynak számít: 180 szívverés mínusz az életkor; aki gyógyszert szed, beszélje meg az edzési intenzitást a háziorvosával. 

Személyi edzésre jelentkezek

Név *:
Telefon *:
E-mail *:
Az alábbi edzésre jelentkezek *:



Fizetési mód *:


Írd le röviden mi a célod az edzéssel *:

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

vissza