Kyra Fit and Dance

Ledniczky Krisztina Kyra személyi edző oldala

Facebook

Megosztás

Kapcsolat

Üzemeltető:
Christina Tara Kft.
Székhely:
 
1119 Budapest, Andor u. 21/c

Fitnesz terem - Személyi edzés:
FLEX GYM - 100 % BODYBUILDING

1012 Budapest, Márvány utca 17.

Csoportos órák - CHAIR DANCE workshop:

ROXY Stúdió - 1136 Budapest, Tátra utca 4.

Gerinctorna és kinezio TAPE ragasztás:

MARBLE17 Stúdió 1012 Budapest, Márvány utca 17.

Adószám: 
12448339-1-43

Telefon:
+36-20-382-3406

Facebook: Kyra Fitnes & Dance

E-mail: info@kyrafitness.hu

Személyi edzések: Hétfő-Péntek-ig: 16.00 - 20.00 óra között

Hétvégenként: előzetes egyeztetés alapján

Táncórák: keresd az aktuális időpontokat a megfelelő óratípusoknál.

1500 kalóriás étrend fogyókúrázóknak

2018.07.21.

1500 kalóriás étrend fogyókúrázóknak

Az 1500 kcal/napos étrend elsősorban testsúly csökkentési célú étrend. A kalóriákon kívül azonban érdemes még egyéb változókat is figyelembe venni ahhoz, hogy az étrend kiegyensúlyozott maradjon, és kalóriamegszorításunk előnyeit élvezve ne okozzunk kárt szervezetünknek.

A testsúlycsökkentő étrendekben is alapelv, hogy mindhárom makrotápanyagnak szerepelnie kell az étrendben, mégpedig (megközelítőleg) az optimális arányban: fehérjék (20%), zsírok (30%), szénhidrátok (50%). Emellett fontos, hogy törekedjünk a gyakori, kisebb mennyiségű étkezésekre, étkezzünk ötször egy nap. Az egyes étkezésekre beosztandó energiamennyiség (kcal) és makrotápanyag mennyiségek (g) értékeit láthatod az ábrában.

A szénhidrátok alatt elsősorban az összetett szénhidrátokat, zsírok közül válasszuk a telített zsírsavakban szegényebb, illetve az egyszeresen telítetlen (pl. olívaolaj) és a többszörösen telítetlen (pl. lenmagolaj, dióolaj, halolajak) zsírsavakban gazdag olajakat. Fehérjeforrásaink lehetnek növényi eredetűek (pl. gabonafélék) és állati eredetűek is. Utóbbiak közül válasszuk a zsírszegény húsrészeket, alacsony zsírtartalmú tejtermékeket. Emellett oda kell figyelni a megfelelő vitamin-, ásványi anyag- és élelmirost-bevitelre is. Ha azonban odafigyelünk arra, hogy étrendünk változatos legyen, és fogyasztunk napi legalább fél kg zöldséget és/vagy gyümölcsöt, akkor nagy valószínűséggel megfelelő lesz a fenti tápanyagok bevitele is.

Kinek ajánlható a napi 1500 kalóriás étrend?

A napi energiaszükséglet függ a fogyni vágyó életkorától, nemétől, jelenlegi testsúlyától, fizikai aktivitásától, ismert krónikus betegségeitől. Alapszabály, hogy nem szabad az alapanyagcsere-szükségletünknél alacsonyabb napi energiabevitelt megállapítanunk, illetve nyilvánvalóan, ha valaki fogyókúrája elején napi 3000 kcal-t fogyaszt, akkor nem érdemes hirtelen 1500 kcal/napi energiabevitelre átállni, hanem fokozatosan érdemes a kalóriákat csökkenteni.

Ehhez nézd meg a mintaétrendet és a ksizámítási módokat ITT!

Fontos még természetesen a megfelelő napi folyadékbevitel is, ez legyen 1 liter / 20 kg testsúlyonként folyadék/nap (ez függhet pl. a fizikai aktivitástól illetve a külső hőmérséklettől - pl. kánikulában nyilván magasabb a szükséglet): elsősorban víz, ásványvíz, hozzáadott cukor nélkül készült, frissen préselt zöldség- vagy gyümölcslevek ajánlottak.

A testsúlycsökkentés fontos pillére a rendszeres fizikai aktivitás, amely amellett, hogy hozzájárul a fokozottabb energiafelhasználáshoz, élénkíti az anyagcserét, javítja a keringést, és jó hatással van közérzetünkre.

Forrás: NOSALTY.HU

vissza